wtorek, 26 lutego 2013

Placuszki marchewkowe



Pokusiłam się wczoraj o zrobienie placuszków z marchewki, które od jakiegoś czasu chodziły mi po głowie, gdyż wydały mi się dobrym pomysłem na zdrową i pyszną przekąskę zwłaszcza dla wymagających dzieciaczków. Jak się potem okazało zdecydowanie nie tylko dla nich:) Przepis znalazłam w jednej ze starych książek kucharskich i postanowiłam się zainspirować, wprowadzając kilka swoich modyfikacji, aby specjalnie dla Was zwiększyć wartość odżywczą tego przysmaku. Marchew, która stanowi główny składnik placuszków jest m.in. dobrym źródłem beta-karotenu, który wspomaga nasz wzrok i wpływa na zdrowy koloryt skóry. Mąka razowa wzbogaci potrawę o błonnik a olej rzepakowy dostarczy dobroczynnych dla serca kwasów tłuszczowych oraz przeciwstarzeniowej witaminy E.



Wartość energetyczna: 
176 kcal/100 g
38 kcal/ jeden placuszek (ok. 22 g)
Po odsączeniu części tłuszczu: ok. 30 kcal/ jeden placuszek





Składniki:



  • 4 duże marchewki
  • 2 jajka
  • 2 łyżki mąki żytniej razowej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • Płaska łyżeczka cukru (spokojnie możesz jej nie dodawać, jeśli marchew ma wyraźnie słodki smak)
  •  Ok. 1/3 szklanki oleju rzepakowego
  • Szczypta soli




Przygotowanie:



Marchew umyj, obierz i zetrzyj na drobnych oczkach. Do tak przygotowanego warzywa dodaj obie mąki, żółtka i cukier, wszystko razem wymieszaj. Do białek dodaj szczyptę soli i ubij na sztywną pianę, po czym delikatnie połącz z masą marchewkową. Placki smaż na dobrze rozgrzanym oleju, formując porcje o średnicy ok 6 cm. ( mogą być oczywiście większe, ale do takich placuszków policzyłam wartość odżywczą a ponadto łatwiej było mi je przewracać). Najlepiej, jeśli po usmażeniu odsączysz nadmiar oleju papierowym ręcznikiem, wówczas zmniejszysz kaloryczność przysmaku. Z podanej ilości składników powstaje około 26 sztuk.

Placuszki możesz podać np. z jogurtem naturalnym lub serkiem wiejskim. Pycha!

3 komentarze:

  1. ciekawe przepis na placuszki...:) Wyglądają apetycznie z pewnością zagoszczą u mnie :)....
    Pozdrawiam
    http://solno-slodkipocalunek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ohm Ohm, smaczne placuszki ohm ohm!

    OdpowiedzUsuń